بازگشت به دوره

دوره ریتم و آکورد ۲

0% تکمیل شده
0/ 0 گام

آزمون‌ها

درس 19 از 20
در حال پیشرفت

آکوردهای خانواده لا مینور

آکوردهای خانواده لا مینور

در هر خانواده ماژور ومینور ۳ آکورد اصلی وجود دارد. در خانواده لا مینور نیز ۳ آکورد اصلی وجود دارد. اولین آکورد این خانواده که عضو اصلی این خانواده محسوب می‌شود آکورد لا مینور یا Am است. در هر آهنگی که از خانواده لا مینور استفاده شده باشد معمولا آن آهنگ با آکورد لا مینور شروع می‌شود و با آکورد لا مینور تمام می‌شود.

دومین عضو این خانواده آکورد رِ مینور می‌باشد. برای گرفتن این آکورد کافی است ابتدا آکورد F را بگیریم سپس انگشت سوم را بر روی سیم سوم فرت دوم قرار دهیم. این آکورد یک آکورد ۳ انگشتی است. بنابراین انگشت ۱ فرت اول سیم دوم، انگشت ۲ فرت دوم سیم سوم و انگشت ۳ فرت دوم سیم سوم.

در نهایت سومین عضو این خانواده آکورد E7 است. آکورد E7 نیز یک آکورد ۳ انگشتی است. برای گرفتن آکورد E7 ابتدا آکورد G7 را بگیرید سپس انگشت اول را از روی سیم دوم برداشته و روی سیم چهارم فرت اول قرار دهید. بنابراین برای گرفتن آکورد E7 انگشت ۱ بر روی سیم چهارم فرت اول، انگشت ۲ روی سیم سوم فرت دوم و انگشت ۳ روی سیم اول فرت دوم قرار خواهد گرفت.

  • همیشه قبل از نواختن یک آکورد جدید صداهای هر سیم را جداگانه تست کنید
  • در آکورد Dm ممکن است سیم دوم صدای کامل ندهد و صدای آن خفه باشد این مسئله به این دلیل است که انگشت اول که روی فرت اول قرار گرفته به شیطانک ساز نزدیک شده، انگشت خود را به میله فرت نزدیک کنید.
  • برای نواختن آهنگ عجله نکنید تا زمانی که نتوانسته‌اید آکورد‌های این خانواده را سریع تعویض کنید به سراغ نواختن آهنگ‌ها نروید.

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *